Tuesday 26 September 2017

hari ini,

Hari ini aku belajar melepasmu
Semula aku penuh dengan cemburu
Membuta akanmu
Membisu denganmu
Menuli selainmu
Tak izinkan yang lain denganmu
Tapi hari ini aku belajar melepasmu
Membiarkan yang lain bersamamu,
Ya denganmu,
Kau yang penuh dengan kesempurnaan bagiku
Kau yang penuh dengan harapan besarku
Kau yang penuh dengan kenyamanan bagiku
Kau yang penuh dengan kedambaan semuaku
Yah, kau.
Kau yang kini mulai menempati masa laluku
Kau yang diamini oleh keluargaku
Kau yang..
Ah, aku sudah menghabiskan apapun yang ada dalam otakku
Aku menyayangimu lebih dari diriku
Dan begitulah kebodohanku,
Pendambamu bukan hanya aku,
Banyak sekali yang bahkan telah mampu menyamankanmu
Yang mampu mendekapmu lebih hangat daripadaku
Yang mampu menundukkan pandanganmu daripadaku
Yang mampu menguatkanmu dalam langkahmu daripadaku
Yang mampu membebaskanmu dari jeratan kasih sayangku
Aku tak mengapa, asal itu bahagia untukmu
Ya, aku tak mengapa tanpamu,
Mungkin memang kau bukan untukku

Jombang, 26 sept 2017
18.59 AM

Kau#part3

No comments:

Post a Comment